måndag 24. september 2007

Dagen i dag

Så var det mandag og hverdag igjen, etter en aktiv forige uke og helg.
Dagen begynte som vanlig med 1 time sosiologi. Der lærte jeg (Hanne) at på denne dagen for 99 år siden så var Henry Ford ferdig med sin første t-modell modell eller noe sånt. Læreren vår har nemlig sånn artig lek hvis det er en spesiell dato, at når vi går gjennom oppropet så må alle tippe årstallet for når en viss hendelse skjedde.
Når vi kom til 6. timen hadde meg og Adelheid time sammen igjen, matte. Adelheid klarte å la seg forstyrre og bli tilsnakket 3 ganger av læreren. Grunnene var henholdsvis matteleksen, at brann vant i går og en ting til.
Klokken 2 cirka, skjedde det noe interessant. VI var med på vår første "locker down-drill". Her i USA holder det ikke med brannøvelser, de har også tornadoøvelser og denne "locker down-drill" som vi var med på i dag. Denne øvelsen er hvis skolen skal bli angrepet av en masakre med skytevåpen. Døren låses, persiennene slippes ned, lyset slukkes, og alle elevene må sitte på gulvet musestille i 10 minutter. Det var i grunn en interessant opplevelse. Midt i all stilheten kommer det noen store romlelyder, jau, det var nok magen min det. Og ikke nok med det, disse lydene gjentok seg...

Etter skolen var det mange som hastet til fotballkamp. Dette inkluderte ikke meg, pga min årlige høstforkjølelse. Gikk forbi "post-hyllen". "yes! Post!" men i neste øyeblikk så jeg at det var fra banken, skuffelsen ble dobbel så stor som når man ikke får post i det hele tatt. Litt seinere hører jeg Danielle og Catie rope i gangen etter meg. Det hadde kommet post til meg, men den lå på guttedormen (disse misforståelsene på hvilket kjønn jeg er begynner å hope seg opp etterhvert). Nede på guttedormen ventet en 2 kg pakke fra "heimen" på meg. Gjett hvor jeg var glad! Oppi der var det masse sjokolade, lacerol cactus, makrell i tomat, skinkost og til Adelheids store begeistring Norvegia hvitost, og et her og nå blad. DIGG! Om ikke dette var nok, så var det også kommet brev til meg fra Katrine som var ganske morsomt.

En fin start på en forhåpentligvis fin uke. CARPE DIEM folkens!

Ps. Oppdaget nå tilfeldigvis at det fantes stavekontroll på denne bloggen. Er litt skeptisk til hvor mye man bør stole på den da.
Eks: Guttedormen skulle vært: guttedrømmen/gatedøren
Skinkeost skulle vert skurekost
Adelheid skulle vert adlød/idealtid

5 kommentarer:

Ane sa...

Herlig, herlig. Kanskje vi skal ta å oppdatere annenhver uke hver Hanne? Her var det jo grundige opplysninger...

Anonym sa...

De øvelsene høres skikkelig gøy ut (faktisk seriøst, ikke ironi. Dere kjenner vel meg)

HanneK sa...

Ane: ja kanskje det.. Fikk plutselig litt skrivekikk, men de kommer ikkje særlig ofte.

Sindre: Det var faktisk lit gøy. Vi hadde en make i dag faktisk. Og skal ha en på redag og. Merkelig nok i samme klasserom... Skulle ønske det var litt mer realistisk, menmen.
Men du som er elevrådsformann og greier, du kunne vel fått til å arrangere noe sånt på Danielsen ;) Tipper det er en veldig utsatt skole

Anonym sa...

Åh så bra at du fikk brevet mitt. Hun som hjalp meg å fylle ut var næmlig ikke akkurat hyggelig (et skikkelig uvær i grunn) Det virker veldig spennende med di derre øvelsene!

Anonym sa...

HAHA! romlet gjenntatte ganger.. du satt vel og lo du?