søndag 2. september 2007

1. September

Siden sist har Hanne fått nytt objektiv :D :D tameron 28-200 mm hvis noen bryr seg..



Lørdag 1. september var det tidlig opp. Skolebussen satte turen mot Minneappolis klokken 06.30. Trøtte var vi på den 3-4 timers lange bussturen for å si det sånn!

Minneappolis! De første "skyskraper" lignende bygningene vi har sett hittil.
Etter en lang morgen på bussen er alle spente på å se Minnesota Twins spille baseballkamp. De norske var nok ekstra spent, de fleste av oss hadde aldri sett en baseballkamp før.







Når Hanne kom inn i Håkonshallen på Lillehammer første gang, ble hun målløs fordi den var så stor. Men i forhold til dette, var Håkonshallen bare barnemat!

Før spillet startet så tenkte jeg, "skal de virkelig spille i bukser?".
Lærte i løpet av spillet at baseball er en ganske treig sport med lite løping. kampen varte i 2,5 timer og Minnesota tapte... Amerikansk gutt med Norge t-skjorte.. KULT!
Etter baseballkampen var det shopping. Der hadde de Kjempe billige, og da mener jeg KJEMPE billige klær og sko.!! Bra vi bare hadde et par-tre timer, ellers så hadde det nok gått hardt utover manges kreditkort :)


Hannek sin fangst for dagen :) (det under altså, hvis noen skulle være i tvil ;) )


Var på en skate butikk og kjøpte to digge gangster gensre for 120 kroner hver.



Kjøpte Vans sko for 300 kroner, mindre enn halve prisen i Norge..
Tryllekunst ;D

En stk sko i str 14 (vet ikke helt hvilken str det er i Norge, men er hvertfall en str man ikke finner i vanlige butikker)


Hokus pokus, det var visst noe oppi skoen...
Hannek sin nye nikesko til den nette pris av 180 norske kroner i str 6.5 foran skoen i str 14 :)


Adelheid kjøpte make nikesko, hun hadde sett på de hjemme og der kostet de 900 kroner eller noe. Røverkupp!






7 kommentarer:

Ane sa...

Hanne, eg tror du har en rygg-fetisj....du ser ikke fjeset mitt paa et eneste bilde (okey, det ene bildet var min feil,men resten?)=P

Anonym sa...

Det er så herlig å se hvordan dere har det.

Angående shopping så tror jeg det er direkte usunt for gnitne nordmenn i USA.

USA ser bedre ut enn forventet

"Have a great time"

Benedicte sa...

Woow.... Eg bare må til USA på shopping alså... Klar over att eg kjøpte de nike skoene for mer enn 1000 kroner... Tror eg betalte 1100 eller 1200, hviss eg ikke husker helt feil... Å de er prikk like alså! :o

Åå... Dåkkar e heldig alså... Tror det kan bli litt overvekt på hjemreisen jaffal... ;)

Kos dere masse! <3

Anonym sa...

Ser ut som shoppingen gaar bra
ja:-)Varmt her hos oss paa kreta. Herlig. Vi venter spent paa flere bilder.
Mamsen og papsen

Ambessa sa...

Trodde de vant?
jaja...det var interessant.

Adelheid sa...

hanneK. Dei vant..hahahaXD Du fulgte med paa kampen:P

HanneK sa...

EG skjønte ikkje reglene okkei! Men det var jo du som forklarte det til meg Ruud, så eg skylder på deg ;)